Asi bych z časových důvodů recenzi nedělal, ale na můj první (a poslední) „vytýkací“ email firma Sapservis Tábor vůbec nereagovala, takže nechci být sobecký a nepodělit se o zážitky. :D Takže aspoň rychle, píšu rovnou tak, jak mě to v hlavě napadá. Obecně totiž je to pro mě trochu zklamání. Firmu Sapeli jsem měl z nějakého důvodu (zřejmě reklama) v hlavě zařazenou jako takovou lepší. Jako Hormann mezi vraty (tímto nechválím Hormann, protože to je v Táboře trochu podobný případ). Nicméně byť dveře samy o sobě jsou fajn, servis a montáž celkový dojem docela pokazila.
Dodání dveří zhruba v termínu nebo s menším zpožděním. Po montáži naštípnuté zárubně dole u koupelny, nevšimli jsme si hned. Poškozeny asi 2 místa na fólii dveří, technici relativně neochotně řešili fixou, už byli v myšlenkách někde jinde. Upozorněno na dveře u horní koupelny, ale byli jsme ujištěni, že je vše v pořádku. Následně se však u těchto dveří situace zhoršila (nastavení pantů již bylo na krajní poloze) a musel jsem zadat reklamaci. Ta se táhla spoustu měsíců.
Montéři jsou jen najatí externisté, což způsobuje problémy. Mají málo času jak oni, tak jejich organizační kontakt ze Sapservis. Domluvit se na termínu trvalo týdny, protože vždy to bylo ve smyslu „až pojedeme kolem“ nebo „zavolejte mi příští týden“. Takto jsme se naháněli až trapně dlouho. Reklamační protokoly nesepisují žádné, takže ani jsem se pro zajímavost nemohl podívat, jak dlouho trvalo vyřízení reklamace. Po demontáži záklopky nechán nepořádek, rozšítpaná záklopka a mnoho týdnů odkryté dveře. Oprava měla trvat do 2 týdnů, trvala několikrát déle. Omluva či vysvětlení žádná, sám jsem se musel připomenout a bylo mi řečeno, že náhradní díl je přece již u nich na skladě asi týden.
Po vyřízení reklamace to pro mě znamená další práci. Přetečená pěna pod záklopku (zbytečné další výrazné odtlačení záklopky od zdi), záklopka několik mm nad zemí, utržené silikonování, odřená stěna. Montéři se vůbec nezmínili, jak bude oprava probíhat a že toto nastane. Takže pracné čištění od původního silikonu, nové silikonování, budoucí oprava nátěru stěny svépomocí. Když na podobné pracné detaily upozorním, po manželce mi technik vzkazoval, že si mám vzít černé brýle, abych takové věci neviděl. :) Prostě profík. A zajímavé je, že vyřešili jen jednu problematickou stranu obložek, na druhou ani nesáhli.
Jo a na začátku chlapi přišli rovnou s akrylovými tmely, pokud prý někde bude mezera nad 3 mm, tak to tmelí. Já je to dělat nenechal, protože jsem musel do práce a nevěda nic o kvalitě tohoto jejich umění. Ale evidentně tedy dveře akrylují běžně. Přesto mi pak řekl jejich nadřízený, že zasilokonovat dveře neumějí. To je divné, když umím akrylovat, tak už prakticky umím i silikonovat, ne?
Na spodní straně dveří nechávají samolepky. Postupně se někde můžou začít odlepovat. A začne to šoupat o podlahu a dělat v noci hluk. Drobnůstka, ale když mě na to rodina upozornila, stejně musím jít s pinzetou a nějak tu samolepku horkotěžko odtrhávat, aby to nešustilo. :D
Paní na prodejně je v pohodě a pomohla nám. Jen nevěděla asi nic bližšího k certifikaci klima dveří do sklepa. Říkal jsem jí, že je to na dotaci Nová zelená úsporám, ale prodala nám vlastně dveře bez zvýšené tepelné odolnosti (necertifikované, nezkoušené) nesplňující NZÚ. Přesto mají dveře na sobě štítek, ale vytelefonoval jsem s vedením Sapeli, že je vlastně k ničemu. Tak nevím, proč tam je, prý je to přibližně podle jiného modelu dveří. Ale paní na prodejně je v pohodě, dokonce jsme se domlouvali na prohlídce (návštěvě) u nás doma, ale plány přerušil covid.
Fakturovalo se pobočce Sapservis v Sověslavi a ne v Táboře, což mi přišlo takové zvláštní. Pokud bych vybral dveře (křídla) s kulatou hranou, nemohl bych si je od Sapeli vzít vůbec. Viděl jsem na prodejně nekvalitní slícování hran. Ukazuji to paní na prodejně a ta souhlasí. Zeptala se na to výše u Sapeli a tam jí řekli, že je to takhle „špatně“ dobře a nic se s tím dělat nebude. Paní na prodejně mi to říkala smutně až bázlivě a za firmu se vlastně omlouvala, že si tím dělají ostudu. Ale nic s tím dělat nemohla, když Sapeli nebere v potaz ani zpětnou vazbu „vlatních“ zaměstnanců.
Panty mají dveře jenom 2 (některá konkurence 3). To mi přijde fajn ohledně jednoduššího nastavování. K nastavování jsem ovšem nedostal žádnou instruktáž, návod, nic. Ale při dovírání křídla je vidět u většiny dveří průhyb (nesymetričnost) mezi křídlem a zárubní. Někde to je i tolik, že to začínalo vadit samotnému zavírání dveří a muselo se to kompenzovat seřizováním křídla. Tak přirozeně mě napadá myšlenka, jestli třetí pant by nemohl prohývání křídla částečně zabránit. Ptal jsem se to člověka od Sapeli, ale dostal jsem jenom odpověď, že panty jsou kvalitní a 2 stačí.
Dostal jsem od techniků také vynadáno za zvýšenou vlhkost v domě. Prý jestli příště naměří přes 50 %, tak reklamace se uznávat nebude. Opět nedošlo k předání dveří s nějakým informováním ohledně vlhkosti, i když někde to psané myslím mají. Ale pro dobré zdraví je doporučovaná vlhkost 40-60 %, takže zastropovat striktně vlhkost na 50 % kvůli dveřím je docela přísné. Když je venku chladno a vlhko, tak to jde někdy těžko splnit bez odvhlčovače v domě.
Ale vzhledově jsme si vybrali hezky a bezfalcové dveře jsou pohledově čisté a jednoduché. Sapservis vnímám jako firmu, kde mají (měli?) ne moc šťastně zorganizovanou montáž. Udělají si, co mají za hlavní úkol, a tím vlastně končí. Nikdo nemá rád reklamace, které přidělají víc práce než užitku a nakonec se ptáte, jestli to vůbec stálo za to. Ptala se správně i manželka. Ono když k vám přijde montér v reklamní oblečení od konkureční firmy, co vyrábí dveře, tak to hned trochu zavání problémy. :) Půlroční anabáze zajišťující uspokojivé zavírání dveří se mi přirozeně zdá trochu dlouhá a zdržující od jiných věcí.