Narazil jsem na to náhodou na nejmenovaném eshopu. Je ale možné, že tato praktika nebude úplně ojedinělá a má smysl na ni upozornit, protože spousta lidí si toho vůbec všimnout nemusí. Jde o dvojí ceny. Když si vyhledáte zboží přes nějaký srovnávač (např. Heureka) a necháte se přesměrovat na konkrétní stránku se zbožím do eshopu, dostane lepší cenu, než kdybyste jen pouze brouzdali eshopem. Tedy přestože má webová stránka se zbožím zdánlivě stejnou url adresu, ceny za dané zboží se mohou lišit o nezanedbatelné částky (viděl jsem až cca 30 %). Tedy např. první zboží, které Vás přes vyhledávač do eshopu zavede, si koupíte levněji, ale pokud poté přikupujete další výrobky, ty dostáváte za vyšší ceny. Takže si třeba myslíte, jak jste našli hezky levný eshop a že tu nakoupíte vše, co potřebujete, ale ono levné je jen to první zboží. Pokud chce levné i další položky, museli byste se na ně také proklikat z vyhledávače heureka. Je to podvod? No asi je. Jak je to právně netuším, ale pocitově je to klamání zákazníka.
Srdceryvná ale asi pravdivá odpověď eshopu při konfrontaci:
„Tiez sa nam to nelibi, ale bohuzial to tak robi aj konkurencia aj velmi vela inych velkych eshopov. Ak teda chceme prezit a eshop dalej rozvijat, nemame velmi na vyber a teda sa musime prisposobit danej situacii. Ak by sme vsetok tovar predavali za ceny, ktore su najnizsie na trhu, tak eshop mozeme rovno zrusit pretoze by sa neuzivil. Snad teda chapete… „