Na začátku stálo nepochopitelné chování Outlooku 2013 při podepisování emailů elektronickým certifikátem z čipové karty. Hned na 3 různých stojích nefungovalo podepisováním u zpráv, na které jsem odpovídal – příjemci vždy dorazil jen prázdný email. Podepisování nových zpráv fungovalo OK. Tento problém jsem ale stále zatím nevyřešil, takže o tom snad někdy příště.
Následně jsem řešil problém s přiřazením složek Sent a Trash k IMAP účtu, který běží na velmi starém serveru bez podpory příkazu xlist. Po novém nastavení účtu se začaly synchronizovat nesprávné složky (počeštěné názvy). Outlook 2013 NEMÁ možnost manuální volby složek pro odeslané a vyhozené emaily! Tento problém, jak jinak, jsem dosud plně také nevyřešil a předpokládám, že ani nevyřeším, protože to pro tento konkrétní mail server Fsv ani nelze. V možnostech při odesílání každého emailu si alespoň lze zvolit, do jaké složky má být uložen, musí se to ale provádět manuálně a pokaždé znovu. Místo mazání emailu pouhým delete pak lze poštu prostě přesouvat do správné složky Trash.
Při řešení předcházejících problémů, které jsem ani nevyřešil, se mi postupně vyskytlo spoustu problémů dalších. Musím říci, že moje původní zalíbení v Outlooku ochladlo a jeho uživatelská přívětivost pro náročné uživatele (či složitější operace) je na bodě nula. Řešil jsem jeden problém a přibyly mi 3 další. Např. problém s ost soubory pro IMAP účty. Dostal jsem se nějakým způsobem do fáze, že při nastavení jakéhokoli nového účtu jsem od Outlooku obdržel error 0x800401F s tím, že k souboru nelze přistupovat. Kompletní reinstalace nepomůže. Vyzkoušel jsem snad všechny popsané fígle, nakonec pomohlo až totální vymazání příslušných složek systémových registrů.
reg.exe delete HKCU\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Profiles\Outlook /f
reg.exe add HKCU\Software\Microsoft\Office\15.0\Outlook\Profiles\Outlook
Druhý příkaz vytvoří defaultní profil Outlook a ten se pak chová jako při prvním spuštění. Přesto ale ne kompletně. Já jsem nakonec musel vymazat i profil Outlook, spustil program a zadal nový název (jiný než Outlook), což bylo zřejmě to hlavní, co mi nakonec pomohlo.
A výmaz registrů také zde (cesta se trochu liší pro verze OS):
HKEY_USERS\S-1-5-21-2252105952-3583732995-3196064763-1000\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Windows Messaging Subsystem\Profiles\Outlook\9375CFF0413111d3B88A00104B2A6676
Vymazání ost souborů byla samozřejmost.
Zdroje informací:
http://serverfault.com/questions/526538/outlook-2013-how-to-reset-to-first-run-status
http://social.technet.microsoft.com/Forums/office/he-IL/0acbed9c-de08-40f7-a77e-2cd0e626d9cb/outlook-data-file-cannot-be-accessed-error-8004010f?forum=outlook
http://support2.microsoft.com/kb/2659085